آماری که به تازگی پیرامون رقم فروش اسمارت فون در سطح جهان منتشر شده، بیانگر پیشی گرفتن هواوی از اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

    روز گذشته موسسه IDC در برآورد مقدماتی خود، تعداد گوشی های هوشمند عرضه شده به بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ را ۳۴۲ میلیون دستگاه اعلام کرد. این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۸٫۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به مشتریان عرضه شده بود، ۱٫۸ درصد افت پیدا کرده است. اما نکته قابل توجهی که در این آمار به چشم می‌آید، پیشی گرفتن هواوی از اپل و سهم بیشتر کمپانی چینی در بازار است.

    بر این اساس، هواوی با فروش ۵۴٫۲ واحد اسمارت فون، ۱۵٫۸ درصد از سهم بازار در سه ماهه دوم سال را به خود اختصاص داد که رقم بی‌سابقه‌ای برای این کمپانی است. در کشور چین نیز سهم بازار هواوی، ۲۷ درصد عنوان شد که این هم رقم رکوردشکنی محسوب می‌شود. با این اوصاف، هواوی جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را از اپل گرفت و این کمپانی را با آمار فروش ۴۱٫۳ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۲٫۱ درصدی، به رتبه سوم فرستاد.

    با پیشی گرفتن هواوی از اپل ، این کمپانی به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت فون تبدیل شد

    «رایان ریث» معاون شاخه موبایل موسسه IDC نیز، رشد آهسته و پیوسته کمپانی چینی را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد؛ به ویژه با توجه به اینکه هواوی تا همین اواخر، برندی ناشناخته در سطح جهان بوده است. این دستاورد، ثمره‌ی استراتژی صحیح هواوی برای حضور در بازارهای جدید، موفقیت برند آنر (زیر شاخه هواوی) و همین‌طور قیمت رقابتی گوشی های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو و تقاضای بالا برای خرید آن‌ها توصیف شده است.

    اما سامسونگ بدون توجه به پیشی گرفتن هوای از اپل ، با فروش ۷۱٫۵ میلیون گوشی و در اختیار داشتن سهم ۲۰٫۹ درصدی در بازار، همچنان پیشتازی می‌کند؛ هر چند که رقم فروش کمپانی کره‌ای نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۷ با کاهش ۱۰٫۴ درصدی مواجه شده است. دلیل این موضوع هم به روند فروش کم‌شتاب‌تر گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در سال جاری، نسبت به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در سال گذشته مربوط می‌شود؛ ظاهرا تغییرات و بهینه‌سازی‌های پرچمداران جدید سامسونگ، آنچنان وسوسه انگیز نبوده است که مشتریان برای خرید آن‌ها هجوم ببرند. البته کمپانی کره‌ای مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۹ را در پیش دارد و چه بسا با این فبلت بتواند جبران مافات کند.

    در رده‌های چهارم و پنجم این فهرست، کمپانی‌های چینی شیائومی و اوپو قرار گرفتند. دستاورد مهم شیائومی در این باره زمانی، سبقت گرفتن از سامسونگ در بازار هند و تبدیل شدن به برند اول اسمارت فون در این کشور بود. اوپو نیز با حضور موثرتر در بازار خاورمیانه و آفریقا در سه ماهه دوم ۲۰۱۸، رشد ۵٫۱ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرد.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت آینده نگری ایران محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس